Čo hovoria o raňajkách leadri firiem a naši hostia?

Každá firma, ktorá sa rozhodla priniesť do života svojich zamestnancov raňajky Brain&Breakfast, ich využíva trochu inak. Nižšie sú príklady toho, ako to robia niektoré firmy v Českej republike.

Innogy

V innogy veríme, že ľudia sú energiou nášho úspechu a preto chceme, aby sa vzdelávali a rozvíjali. Okrem širokej ponuky vzdelávacích programov svojím zamestnancom ponúkame množstvo ďalších zaujímavých a inšpiratívnych aktivít, ktoré im môžu rozšíriť obzory, umožnia im osobnostne rásť a uľahčia im ďalšie profesné uplatnenie či kariérny postup. Jednou z nich sú práve raňajky Brain&breakfast. Tento projekt vnímame ako príležitosť nahliadnuť pod pokličku fungovania úplne iných odborov podnikania, nechať sa inšpirovať inými pohľadmi na svet a získať prehľad o nových trendoch v oblasti rozvoja biznisu aj ľudí.

O každých raňajkách informujeme zamestnancov v predstihu pozvánkou do ich kalendárov či e-mailov. Súčasťou pozvánky sú registrácie a manažérom chodia notifikácie prostredníctovm mobilnej aplikácie Leadership Journey. Pre dalšiu podporu všeobecného povedomia o Brain&breakfast využívame aj veľkoformátové obrazovky, letáčiky a plagáty. Obľúbenosť Brain&breakfast u našich zamestnancov neustále rastie, o čom svedčí aj fakt, že sme rozšírili lokality, kam sa vysielajú živé prenosy. Pred rokom to bola len Praha a Ostrava. Dnes inšpiratívne raňajky so zaujímavým hosťom prenášame aj do Brna, Ústí nad Labem, Plzne a Hradce Králové. Snídane tak v priemere sleduje cca. 80 našich zamestnancov. A tým, čo ich nestihli, ponúkame možnosť pozrieť si ich zázna na firemnom intranete.

Prečo raňajky vysielate?
Cieľom inovačných raňajok je vzdelávať, inšpirovať a prepojiť pracovníkov z rôznych oblastí, ktorí by sa za iných okolností pracovne nestretli. Práve prepojenie zamestnancov, z rôznych oddelení a rôznych pohľadov na rovnakú vec môžu vzniknúť nové myšlienky ako zmeniť alebo vylepšiť procesy, produkty či pracovné prostredie. Inovačné raňajky podporujú kreativitu v tíme, otvárajú brány k novým riešeniam a kladú dôraz na rozvoj zamestnancov. Ide o predstavenie aktuálnych trendov, odvetví, inovácií, inšpiratívnych osobností a ich príbehov. 

Čo vám to prináša?
Vzájomná inšpirácia a komunikácia: kontakt s účastníkmi, získanie spätnej väzby, propagácia Zlepšovateľstva. 

Ako angažujete ľudí?
Pozvánky na raňajky komunikujeme prostredníctvom interného portálu Škoda Auto a.s. v hlavných správach dňa. Tam sa môžu záujemci prihlasovať prostredníctvom odkazu na registračný systém raňajok. Na stránkach Zlepšovatelství sa nachádza prehľad všetkých inovačných raňajok, ktoré útvar Zlepšovatelství od roku 2016 zorganizoval. 

Kam vysielate?
V Škoda Auto vysielame na 11 prípojných miest naprieč všetkými oblasťami, v Mladej Boleslavi to je 9 miest, jeden prenos je do Kvasin a Vrchlabí.

Koľko ľudí na raňajky chodí?
Streamovaných raňajok organizovaných útvarom Zlepšovatelství sa obvykle zúčastňuje cca. 90 záujemcov. V ostatných oblastiach je počet účastníkov raňajok cca. 160 a je závislý na kapacitách zasadacích miestností.

Prečo raňajky vysielame?
Tých dôvodov je asi viac...
Snažíme sa celkovo Modrou "odkorporátniť", omladiť a rôznymi spôsobmi zmeniť dlhoročné postoje. A B&B nám do toho skvele zapadlo.

Keď sme si vytvorili krásny neformálny priestor, hľadali sme aj to, ako do neho nalákať ľudí, aby sa nebáli sem chodiť len tak. Bain and Breakfast bolo presne to, čo sme potrebovali. Zároveň nás to inšpirovalo, aby sme si čas od času urobili svoje offline raňajky, kam chodia ľudia, ktorí vedia niečo zaujímavé a chcú to zdielať. 

Druhým veľkým dôvodom (možno aj tým hlavným:-)) bolo vzdelávanie sa. Veľa ľudí okolo mňa už chápe, že vzdelávať sa nie je o tom ísť raz za rok na dvojdňové školenie, odložiť skripta na kôpku zaprášených brožúrok z minulých rokov a nič nezmeniť. Ale stále to nie je mainstreamové myslenie.
Často počúvam argumenty ako "nemám čas", "nepotrebujem sa vzdelávať", "prečo by som mal počúvať témy, ktoré sa nedotýkajú mojej práce". Stále je ešte veľa tých, ktorí si chodia do práce odsedieť svojich osem hodín a potom vypradnú "konečne žiť". Nevnímajú, že raňajky sú často práve pre život. Chceme ľuďom dávať príležitosť rozširovať svoje pracovné aj mimopracovné obzory.

Tretím dôvodom je možnosť stretnúť sa s kýmkoľvek nad témami, ktoré nás prepájajú. Bez ohľadu na to, do akého týmu patrím, bez ohľadu na hierarchiu. Všetci sedíme okolo jednéího stolu a nasávame atmosféru, občas diskutujeme a spoznávame sa.

Čo vám to prináša?
Asi to bude znieť hlúpo, ale občas mám pocit, že miešame tradičný symfonický orechester s nespútaným punkom. Vnášame do skupiny zloženej zo všetkých, ktorí majú záujem (a nutne to nemusia byť len manažéri) nové pohľady na svet.

Často vidím, ako ľudia pritakávajú pri témach, ktoré sa nás týkajú (či už to bol Marián Jelínek, Jirka Fabián alebo duo Hudeček-Kuneš). Teraz si uvedomujem, že potrebujem spomenúť ešte ďalšie zásadné raňajky, ale to by bol dlhé zoznam. Každé raňajky majú svoj význam!:-) Ladíme sa spolu na novú frekvenciu ????

Občas monitorujem aj nálady v jednotlivých tímoch a všetky zmeny, ktoré tu robíme, sa premietajú aj do účasti/neúčasti ľudí.

Ako angažujete ľudí?
Zo začiatku som sa trochu obávala, čo na to ľudia vôbec povedia. Ako to bude prebiehať? Čo budeme robiť a o čom sa budeme rozprávať, keď to skončí?

Myslím, že je to prirodzené. Ľudia prídu na raňajky, ktoré s kolegami pripravujeme. Občas okrem francúzskych raňajok aj niečo upečieme. Minule som ľudí lákala na cheescake. Inokedy postujeme po raňajkách sketchnote na náš intranet, niekedy píšeme reportáž s hlavnými myšlienkami. Pýtame sa na názory, robíme očasj aj poobedné "oneskorené" premietanie. 

Približne 10 dní pred raňajkami dávame info na intranet a využívame aj toho, že máme sedem poschodí a ľudia často jazdia výťahom, tak máme aj pohyblivý "offline" kanál.

Koľko ľudí chodí na raňajky?
Stabilne nás chodí 15-25. Sú témy, které zdvihli zo stoličky aj 40 ľudí! A niektoré sme museli aj trikrát opakovať.

Nehmotné prínosy pre firmu

  • Možnosť porovnať vlastné skúsenosti z praxe s inými a príležitosť pozrieť sa na problémy či životné situácie iným pohľadom a využiť získané skúsenosti pre seba a firmu
  • Vzdelávanie vlastných pracovníkov z celej firmy podľa skúsenosti ľudí v rôznych odboroch
  • Zvýšenie uvedomelosti s ohľadom k rozvoji a inováciám v oblasti podnikania
  • Možnosť diskusie ľudí zúčastnených na akcii k téme či témam inými
  • Prezentácia firma ako takej (výrobný program, história, budúcnosť, ukážky možností SB)
  • Umožnenie stretnutia ľudí v príjemnom prostredí -> SB ako sprostredkovateľ príjemných stretnutí s príjemnými ľuďmi so zmysluplným obsahom
  • Kladné ohlasy od pozvnaných na témy, formát i prostredie stretnutí a ochotu ľudí s príjemným vystupovaním
  • Získavanie skúseností s organizovaním otvorených tématických akcií v priestoroch novej budovy SB -> doplnenie inventáru o potrebné veci pre také akcie, využívanie a praktické nastavenie technického vybavenia Showroomu

Hmotné prínosy pre firmu

  • Usporiadanie školenia účastníkom B&B

  • Usporiadanie predstavenia firmy účastníkom B&B

  • Nadviazanie spolupráce s externým lektorom

  • Útvarové alebo obchodné stretnutia s pozvanými hosťami, zníženie nutnosti výjazdu na služobnú cestu a možnosť zoznámiť ostatných so svojím obchodným partnerom

  • Záujem ľudí o opakovanie vybraných prenosov -> podľa ohľasu opakovanie prenosov na poobedné hodniny mimo pracovnú dobu 1. smeny.

Zhrnutie

  • Odporúčam predĺžiť spoluprácu na prenosoch B&B o ďalší rok s ohľadom na uvedené prínosy a to ako hmotné, tak nehmotné.

  • Z pohľadu stratégie firmy pre rozvoj ľudí v oblasti inovácií, inovatívnej firemnej kultúry či vzdelávania, sú raňajky jedným z veľmi dobrých nástrojov, ako tento strategický cieľ dosiahnuť.

  • Výnimočná príležitosť sa stretnúť s názormi výnimočných ľudí z rôznych oblastí

  • Hodnotenie akcie na stupnici 1–5 (najhoršie 1, najlepšie 5) hodnotí 92% účastníkov známkou 5.

Prečo raňajky vysielate?

Pretože nás to baví ????. A radi rozširujeme kolegom obzory aj mimo oblasť poisťovníctva. Raňajky nám prídu ako príjemný, časovo nenáročný formát, sú plné inšpirácie a každý si v nich môže nájsť to svoje.

Čo vám to prináša?

Neformáne stretnutie s kolegami, možnosť pozrieť sa na veci z iného uhla a zistiť, čo sa deje mimo "náš dvorček".

Ako angažujete ľudí?

14 dní pred konaním vystavujeme sprácu na firemnom intranete s odkazom, na ktorom sa môžu kolegovia prihlásiť.

Kam vysielate?

V letošním roce jsme většinu snídaní pořádali na centrále, s dvěma jsme vyjeli za našimi kolegy do Brna. Protože jsou setkání oblíbená, rozhodli jsme se pro rok 2019 snídaně rozšířit do Brna a do Pardubic na pravidelné bázi.

V tomto roku sme väčšinu raňajok organizovali na centrále, s dvomi sme vyrazili sa našimi kolegami do Brna. Pretože sú stretnutia obľúbené, rozhodli sme sa pre rok 2019 raňajky rozšíriť do Brna a do Pardubíc.

Koľko ľudí na raňajky chodí?

Záleží na téme, ale väčšinou okolo 30-50 kolegov.

Ako sa môžem zapojiť?

A) Môžete navštíviť natáčanie raňajok v Žiline.
B) Môžete prísť na sledovanie priameho prenosu do jedného z miest po celej ČR/SR.
C) Môžete objednať priamy prenost pre seba a svojich kolegov do firmy alebo sa stať firemným partnerom (napíšte nám na jan@masek.me)
D) Môžete si zadarmo objednať prenos do vášho komunitného centra, školy alebo knižnice (napište nám na jan@masek.me)